اختلاف گذاشتن بین یه سری افراد که شبیه هم هستن و با یه عنوان میشناسیمشون و یه جورایی تبعیض بوجود آوردن کار درستی نیست.اصلاً کار خیلی خیلی زشتیه.
این خودش یه نوع اختلاف گذاشتن و تبعیض به حساب میاد که روز ولادت و وفات برخی از امامان و ائمه جزء تعطیلات رسمی باشه و نه همشون.
اگه قراره تعطیلاتی باشه برای چنین روزهایی باید برای همه این روزها باشه و اگه قراره که نباشه هم باید برای تمام روزها نباشه. امامان ما که با هم اختلافی نداشتند؛حد اقل از نظر مقام امامت.ما هم که به همشون ایمان و اعتقاد داریم و به مقام همشونون احترام میذاریم.
اینکه بین 12 تا امام فقط سالروز ولادت و وفات 4-3 تاییشون تعطیل میشه یه ذره بی انصافیه!!
یه چیزی شبیه اون عمل نور افشانی شب نیمه شعبانه.نور افشانی که به خاطر یکی از امامان برگزار میشه و نه برای بقیه شون ،نه حتی برای مقامی بالاتر مثل پیامبر.
خیلی قشنگ تر میشه که بین افرادی از این قبیل اختلاف نذاریم و همه رو با یه چشم ببینیم.
__________________________________________________________
از اونجایی که نمیشه اصلاً چنین روزهایی رو تعطیل نکرد پیشنهاد میشه که همه این روزها رو تعطیل کنن و از ثوابی بس عظیم در دنیا و مخصوصاً آخرت بهره مند شوند که هم ملت رو شاد کردند و هم تبعیضی بین امامان قائل نشدند!!:دی
۸ نظر:
فکر نمی کنی اونوقت یه خورده زیادی خوش به حالت می شه؟؟؟!! می گم پیامبرا هم دل دارن خوب بیایم تولد و وفات اونا رو هم حساب کنیم و همه رو تعطیل رسمی کنیم. خوب نیست؟؟؟؟
جدا از طنز آخر متنت، ولی منم با این موافقم. واقعاً چرا آیا؟ چرا بین امام های بیچاره هم تبعیض قائل میشیم ما؟؟؟
بحث تبعیض نیست ، هر یک از معصومین ما جایگاه خاصی در دین و مذهب ما دارن و ما نمی تونیم منکر این قضیه بشیم ، برای نمونه ما هیچ وقت نمیایم برای مظلومیت پیامبر به طور خاص عزاداری کنیم و در نتیجه سبک این نوع عزاداری با عزاداری های محرم از لحاظ شرایط و وضعیت مملکتی و داخلی ما خیلی فرق می کنه ، که اگر عزاداری برای پیامبر تنها یک روز باشه ، می بینیم که حد اقل یک دهه در محرم کشور وارد یک شرایط ویژه می شه و در واقع همین عمق مظلومیت هست که این شرایط رو ایجاب می کنه ، در مورد بقیه ی معصومین هم به همین ترتیب طبق اهمیت و نیازی که عزاداری اون معصوم می طلبه، یا تعطیل میکنند اون روز رو یا که مثل یک روز عادی همه چیز سر جاشه ، البته من با نظر شما موافقم که اگر تمام شهادت ها رو تعطیل کنند حالت بهتری داره، اما مساله اینجاست که این یک مشت احمقی که در این زمینه تصمیم گیری می کنند فقط در جهت استفاده ی ابزاری از این مراسم ها حرکت میکنند و کاری به تبعیض و زیبایی و زشتی ندارند ... یعنی اول مصلحت نظام بعد هر آنچه که موجب تقویت نظام گردد و در نهایت تصمیم گیری
درسته که کلهم نورٌ واحد
اما در مقام فرصت و شرایط، اختلافاتی ایجاد شده
مثلن جایگاه امام حسین (ع) متفاوت شده
این تبعیض نیست
اما باید به همون یکی بودن ذات تمام ائمه هم توجه داده بشه
.
جز این، تعطیل نبودن ولادت ها و تعطیل بودن شهادت ها رو اصلن دوست ندارم، اذیت کنندست
به نظر من که بهتره ولادت ها تعطیل باشن
و من در حیرت که چرا به جای وفات روزهای تولدشون رو تعطیل نمی کنند.
اينا كه خوبه،تبعيض رو جايي قائل مي شن كه آدم معتقد به امامان ممكنه با خودش بگه اون امام احتياجي به اين كارا نداره،چيزي ازش كم يا بهش اضافه نميشه. اما وقتي براي خميني 3 تا صلوات مي فرستن و واسه پيغمبر با اون دبدبه و كبكبه 1 دونه آدم دچار سوختگي درجه 3 نشه ؟
سلام جیگر
یه حساب سر انگشتی میگه که به عبارتی 124000 تا پیامبر داریم و اگه خواسته باشیم همه اش رو تعطیل کنیم با 365 روزمان جور در نمی یاد پس مجبوریم گل چین کنیم
کلی:
اینو قبول دارم که مثلا امام حسین یه کاری کرده که امامان دیگه نکردن
ولی با عرض پوزش خدمت امام عزیزمون باید بگم امام جعفر صادق چی کار کرد که بقیه نکردن!؟!؟
*اون حرف بعد از خط هم مطمئنا شوخی بیش نبود.
ارسال یک نظر