پانوراما

عاشق عکس‏های پانوراما هستم.
عکس‏هایی که تو یه نظر میتونی کل فضا رو ببینی. مثل وقتی که خودت جایی هستی و با چشمت داری منظره‏ای رو میبینی، به همون وایدی.
همیشه دوست داشتم بدونم چی جوری چنین عکس‏هایی گرفته میشه. دوست داشتم خودمم بتونم چنین عکسی بگیرم. ممکنه چنین لنزهایی وجود داشته باشه که چنین عکس‏هایی بگیرند، ولی خب، مطمئناً وسع من یکی که نمیرسه چنین چیزی بخرم!
چند وقت پیش دوستان مطلبی در گودر شِیر کردند که امکان بوجود آوردن چنین عکس‏هایی رو با فوتوشاپ آموزش داده بود. یک بار خوندمش و زیاد جدی‏ش نگرفتم. فکر نمی‏کردم که خیلی خوب کار کنه. یا حداقل برای اینکه بخوای عکس دلخواهتو به دست بیاری، باید کلی زمان صرف کنی و کلی خیره بشی به مانیتور و عکس‏هارو بالا پایین کنی تا به نتیجه تقریبا راضی کننده‏ای برسی.
گذشت و گذشت تا اینکه چند روز پیش سفری تفریحی به الموت داشتم. کسانی که رفتند میدونند که از بالای قلعه الموت تقریبا کل منطقه اطراف معلومه. میتونی دور خودت بچرخی و تا کیلومترها رو بدون وجود هیچ مانعی سر راهِ دیدت، ببینی. چه قدر میچسبید اگه میشد یه عکس پانوراما از این منطقه داشت. یک لحظه یاد اون مطلب افتادم و همین‏جور سرسری 7-8 تا عکس پشت سر هم از این سر تا اون سر انداختم. شاید بشه... .
گذشت تا امروز که عکس‏هارو داشتم نگاه میکردم و رسیدم به اون چند تا عکس. خب، این از عکس‏ها، حالا باید ببینیم فوتوشاپ چی کار میکنه.
من فقط عکس‏هارو وارد کردم و دکمه ok رو زدم. لحظاتی صبر، صبر، صبر، و نتیجه ...
به صورت غیر منتظره‏ای نتیجه خیره کننده بود!
همانا فک من چسبیده به زمین، و دنبال ایرادی در نتیجه حاصله میگشتم که بتونم باهاش فوتوشاپ رو زیر سوال ببرم!
برش‏ها و انتخاب بهترین قسمت‏ها از هر عکس، خیلی هنرمندانه انجام شده بود. اصلا مشخص نبود عکس‏ها در کدوم قسمت‏ها به هم متصل شده‏اند.
در یک کلام فوق‏العاده.

*شما هم برای تبدیل عکس‏های خود به عکس پانوراما، این مراحل را طی کنید:
File >> Automate >> Photomerge
*این هم نتیجه‏ای که من گرفتم: (روی عکس کلیک کنید)

۴ نظر:

اُغلن کبیر گفت...

خیلی قشنگ شده انصافاً.
کار فوتوشاپ حرف نداره.

سبک جدید گفت...

من یک سال ونیم پیش به این فکر افتادم اام چون مثل تو فکر می کردم، پی ش رو نگرفتم!!!
حالا اگر برم جایی که ببینم همچین view ای داره حتما امتحانش می کنم!!!
پسرم زود به زود آپ کن! دلمون تنگ میشه خوب!!!

Elham گفت...

وه ه ه ه ه ه !!!!

عکسو مکسو بیخیال ، تو اینجا بودی یعنی ؟؟؟؟؟ پسر عجب جایی بودی ، خوشابحالت ، حسودیمان شد !!!!

می گم عکاسی هم برای خودش عالمی داردها !!! این عکسه خدایی چند تا عکس بوده ؟؟؟ اصلا معلوم نیست . دم فوتوشاپ گرم !!! حالا دست تو هم درد نکنه که عکس گرفتی !!!!:D

Unknown گفت...

@اغلن
الحق که باید جلوی فوتوشاپ سر تعظیم فرود آورد!!!!

@سبک جدید
منم زیاد امتحانش نکردم. ولی برای اولین بار که خیلی خوب جواب داد.
این فیلترینگ هم بد دل و دماغ پست آپ کردن مارو از بین برده!اصلاً خودت چرا آپ نمیکنی؟ تو که دیگه دستتم بازه. الکی میای به من گیر میدی!:دی

@الهام
آری آری. رفته بودیم اینجا. بسی هم خوش گذشت. تازه هفته پیششو ندیدی که چه بهشتی رفته بودیم.
(این چند خط فقط جهت بیشتر حسودیتان شدن، نگاشته شد!!!:دی)
کلاً 8 تا عکس بوده. البته چون تو دستم بوده یه کم بالا پایین داشت. برا همین عکس باریک تر هم شد. کار اصلی رو هم فوتوشاپ کرد. وگرنه عکسا تکی تکی لطفی نداشت دیدنشون!