سوغاتی- هایده

منشاء مشخصی ندارد. شاید مجموعه‌ای از حس‌ها یا تصویری مبهم از گذشته که در ضمیر ناخودآگاه جا خوش کرده، باشد. شاید هم به کل زاییده‌ی توهمات باشد ولی هر چه که هست وقتی این آهنگ را می‌شنوم این تصویر در ذهنم به خود رنگ می‌گیرد که در سکوتِ نیمه شبی مهتابی و پر ستاره در هوای خنکِ ابتدای پاییز که به سردی می‌زند و با نسیمی ملایم صورتت را نوازش می‌کند و خواب را از چشمانت می‌رباید، در جاده‌ی پر پیچ و خم(شاید چالوس) و در مسیر برگشت به سمت تهران و به تنهایی در حال پیمودن مسیر هستم.
سستی و رخوتی خاص نشأت گرفته از بی‌اعتنایی و بی‌تفاوتی به آنچه در اطرافم در جریان است. همه چیز کند می‌گذرد. همه چیز دور و خارج از دسترس. مثل نزدیک شدن به چراغ‏‌های روشن در جاده‌های بیابانی در دور دست که نزدیک به نظر می‌آیند ولی خیلی آهسته‌تر از آنچه در ابتدا به نظر می‌رسید نزدیک می‌شوند.
در سراسر راه زیر لب با خود زمزمه می‌کنم:
ای که تویی همه کسم، بی تو می‌گیره نفسم
اگه تو رو داشته باشم، به هر چی میخوام می‌رسم
به هر چی می‌خوام می‌رسم...

* به غیر از این‌ها، یکی از بهترین‌های هایده. شاید حتا بهترینِ بهترین‌شان.
* گوش کنید: سوغاتی- هایده

۴ نظر:

یک‌بارگی گفت...

چه خوب بود این پست!
باور کن هیچ ربطی هم به این نداره که سوغاتی رو دوست دارم خیلی. هم تصویرهای تووی نوشته رو دوست داشتم زیاد، هم زبان‌ات رو. یک‌دست و عالی. به‌خصوص پاراگراف دوم. عالی. عالی. مرسی از این حس و این نوشته...

Unknown گفت...

دقیقن از بهترینهای هایده برای من!

حیاط خلوت گفت...

ازم نخواه که هایده گوش کنم که ازم برنمیاد :دی
البته اینو شنیدم ..
با این حال نوشته رو دوست داشتم و اینکه خیلی شبیه خیال پردازی‌های خودم با آهنگایی بود که دوست داشتم دقیقا تو همین فضا گوش کنمشون ..

زنده باد نوشته و زنده باد چراغایی که زودتر از موعد می رسن و زمانی که دیرتر از موعدش می گذره

Unknown گفت...

@یک‌بارگی
حالا در این حد هم نبود دیگه که بابا.
و خواهش هم می‌شود.

@super Mario
خب دیگه. دلیل داره. تست‌ها دروغ نمی‌گویند!

@حیاط خلوت
هایده گوش کردن سعادت می‌خواد که بعضیا ندارن خب!:دی

این پست هم یه جورایی شروعی بود بر نوع جدید از معرفی آهنگ‌هایی که دوست دارم. دوست دارم که داستان خودم رو هم براشون تعریف کنم که شاید کمی قابل لمس‌تر بشه که چرا دوسشون دارم. با این تشویق‌ها هم مشتاق‌تر شدم تا ادامه‌ش بدم به این سبک. تا کی حسش بیاد و دوباره بخوام آهنگی معرفی کنم. و البته این کارمو سخت‌تر کرده و امیدوارم با ادامه دادنش این رو هم خراب نکنم.