بدبخت شو،سهمیه بگیر

از سال آینده 20% سهمیه قبولی های کنکور کارشناسی ارشد را متاهلین تشکیل میدهند!!(لینک خبر)(تو رو خدا بیا به کارشناسیا هم چنین سهمیه ای بده!!)
بعله.اینم یه کار خداپسندانه و نیک برای بدبخت کردن هرچه سریعتر دختران و پسران!!
میخوام بدونم مسئولین چه قدر فکر کردن تا به این نتیجه رسیدن که به متاهلین سهمیه دانشگاه بدن!؟حتماً خیلی به خودشون فشار آوردن تا به این راه برای تشویق جوانان به ازدواج رسیدن.
اما چه ازدواجی!؟ازدواج برای کسب سهمیه.این جور ازدواج کردن نمیتونه خیلی از روی عشق و علاقه و حتی عقل باشه و فقط میتونه برای کسب یه سری منافع باشه.
آدمی که بعد از گرتن لیسانس حدوداً 3-22 سالش بیشتر نیست اقدام به ازدواج میکنه بدون هیچ عاقبت نگری و فقط برای کسب سهمیه!!
درسته با این سهمیه ممکنه شخص تو کنکور قبول شه ولی مشکلاتی که بعد ازدواج برای یه جوون پیش میاد رو کی میخواد حل کنه!؟تازه اگه در انتخاب همسر اشتباه نکرده باشه و از روی نپختگی و عجله(برای کسب سهمیه)همسرشو درست انتخاب کرده باشه.
از طرف دیگه هم شانس قبولی اون فرد مجردی که واقعاً پی درس خوندنه کمتر میشه.با گذاشتن سهمیه مطمئناً اونایی که واقعاً استحقاق رفتن به دانشگاهو دارن از ادامه تحصیل باز میمونن و یه سری آدمی که سطحشون از اون افراد پایین تره وارد دانشگه میشن و کارشناسای آینده رو بوجود میارن.
نمیدونم چه گناهی کردیم که باید تن به تصمیمات کارشناسی شده(!!)این مسئولین بدیم.روز به روز هم کارشناس تر میشن(مثلاً با ازدواج فرزندشون که اتفاقاً اون فرزند هم میخواد تو کنکور ارشد شرکت کنه!!) و تصمیمات کارشناسانه تری میگیرند(مثلاً سهمیه برای متاهلین برای کنکور ارشد!!) و با این تصمیمات ما رو کلی به وجد میارن و البته از آینده هم ناامید میکنن!!
_____________________________________
این حرفا هم جالبه(احتمالا آقا از شهرداری اومده رسیده به ریاست دانشگاه که این طور حرف میزنه!!) _______________________________________________

فوتوبلاگم هم با دو تا عکس جدید رنگ و بویی تازه گرفت(من تبلیغ کار خودمو نکنم،کی میخواد بکنه!؟)

۱۴ نظر:

پـریـســــــــ آ گفت...

نَخُست !

پـریـســــــــ آ گفت...

جدی اینا خل و چلن !
واقعا آدم نمی دونه چی بگه !
یعنی که چی ؟ که مثلا جوونا به راه بد کشیده نشن برن ازدواج کنن؟ بعد خرج عروسی رو خودشون می دن ؟‌!!خوب این چه سهمیه ی مزخرفیه .
یه روز می خوان ازدواج موقت ُ گشترش بدن . یه روزم از این کارا می کنن !‌
خدا مارو نجات بده واقعا

Elham گفت...

متاسفانه سهمیه بندی های کنکور اصلا عادلانه نیست ، این آخری هم که علیرغم ناعادلانه بودن تا حدودی مسخره هم هست .


البته از یک دید دیگه هم می شه به قضیه نگاه کرد و اون اینکه شاید این کار برای تغییر دیدگاه اشخاصی صورت گرفته که ازدواج رو مانعی برای ادامه تحصیل می دونن ، ولی فکر می کنم این ممانعت برای ادامه تحصیله نه صرفا قبول شدن ضمن اینکه اینکار نباید باعث تضیع حقوق مجردها بشه و از ورود شایسته های واقعی به دانشگاه جلوگیری کنه .

Elham گفت...

خب من الان لینک شما رو خوندم اگر زودتر خونده بودم کامنت قبلی رو ثبت نمی کردم چون یه بخش هاییش تکرار مکرراته !!!






موفق باشید

دیلماج بانو گفت...

عجب!
من واقعا به این کارشناسان محترم خسته نباشید می گم. بسی زحمت می کشند این افراد. ان شا الله ما هم با تلاش زیاد می تونیم یک اپسیلم از نظرات کارشناسانه اینا رو پیدا کنیم.راستی حرفی برای سهمیه دکترا نزدن؟ اگه تو فکرشون هست منم به فکر بیفتم!!!! D:

Unknown گفت...

برای اینکه مجبور نشن هزینه ای بپردازن تا جوونا راحت تر به سمت ازدواج برن می شینن اینجوری به احمقانه ترین شکل ممکن تصمیم گیری می کنن و رسمآ" گند می زنن به دانشگاه و علم و آموزش و از اون ور هم به قول خودت یه سری از هول این سهمیه یک عمر به خاطر تصمیم عجولانه ای که گرفتن، خودشون رو بدبخت می کنن .

حیاط خلوت گفت...

الان هيچكي به اندازه ي امثال من بدبخت كه عين قاطر باركش از صبح تا شوم ماتحتو چسبونديم به صندلي درس مي خونيم زورشون نمي گيره ! يعني ديشب كه مامانم شنيد از اخبار و مخابره كرد كارد مي زدن خونم در نميومد! .. بهترين دلايلشم همونيه كه خودت گفتي... آخه چه ازدواجي چه آشي چه كشكي ! اگه ازدواج براي دانشجوهاست ( البته به سبك همين ازدواج فله ايي ها كه دفتر مقام معظم رهبري هر سال برگزار مي كنن و به همه كادو مي دن )‌كه دانشجو نون و آبش كجا بود بره متاهل شه.. تا الانشم كه تو ادارات همه از صفدر تا كفتر،‌رفتن با سهميه ي دولت ارشد خوندن و اومدن كاره اي شدن.. كنكور واقعي مي مونه براي همون بچه هاي بدبخت و بي پول و احتمالا درسخوني كه مجبورن همون دانشگاه سراسري قبول شن،‌پولشم ندارن برن آزاد يا شبانه يا خارج... بعد دو نفر ديگه بايد واسه يه اسم تو شناسنامه بيان 20 درصد سهميه بگيرن؟
اونم زماني كه سهميه ي رتبه اولي تو كنكور همه ش 15 درصده ؟ زماني كه معدلا در 0.9 ضرب مي شه ؟ آخه آدم زورش نگيره ؟؟
خوبه ديگه ازين به بعد همه دوره ي ليسانس رو راه بيفتن تو كار جفت يابي كه ايشالا محيط دانشگاها ازين كه هست اروتيك تر بشه بعدشم خوش و خرم يكي از موانع بر سر راه ازدواج كه ادامه تحصيله برداشته بشه و چون مي شه با خونواده عين عهد بوق تو يه اتاق زندگي كرد و بابا هم پول ميده و قناعت اسلامي و ازين حرفا،‌خوش و خرم دو تا مي شيم و قسمت شه به زودي 3 تا و زندگي شيرين مي شه !.... يعني خاااااااااااااااااك بر سرشون با اين كارشناساشون

***
در منشم فتو بلاگتو من تازه ديدم :دي

ناشناس گفت...

مي گم اينها كه اين سهميه را گذاشتن ،حداقل يك بنگاه شادماني هم راه مي نداختن با مشخصات افراد متقاضي كارشناسي تا دانشجوها زودتر مزدوج بشن!‌‌ :)))

شهرزاد

ناشناس گفت...

سلام

این طور که بوش میاد سم هم تا چند دیگه سهمیه ای میشه!1

قاصدک گفت...

همون كه خودت گفتي
بدبخت شو سهميه بگير
يعني اگه سهميه 100! هم بدن من زير بار نمي رم

Writer گفت...

من نمی دونم ما نخوایم نظرات کارشناسی شده بشنویم باید کیو ببینیم ؟؟؟ اونم کارشناسیِ یه سری بی سوات تر از صاحابشون .
.
ولی نمی دونم چه خبره که این موضوع ازدواج بدجوری تو بورسه این روزا ، همین پریروز یه برنامه داشت از تلوییون پخش می شد ، یه بحث کارشناسی بود در مورد ازدواج های ساده ، معلوم نیست چه نقشه ای باز تو کلشونه .
.
بعدشم یه چیز دیگه اینکه من فکر می کنم اینا دارن یه جورایی راهو واسه جوونا باز می کنن که بکشوننشون طرف خودشون ، آخه قبل این خبر من یه چیز دیگه شنیدم که دولت یه لایحه فرستاده مجلس در مورد سربازی که اجبار از رو سربازی برداشته بشه و تک پسرا بدون شرط سن پدر معاف بشن ، (اینا می خوان ما رو گول بزنن گمونم :دی :وینک )

رز سیاه گفت...

میگن انسان ، حیوان ناطقه
و بعضی ها هم میگن نقطه قدرت انسان ها نسبت به حیوانات قدرت تفکره
.
.
.
بعضی از عزیزان با دارا نبودن این قدرت تفکر فقط همون حیوان ناطق هستند
.
.
.
چند روزیه گرفته هستم
این بلاگ هم ضربه آخر رو بهم زد
می دونید چه حالی دارم ؟؟؟!
فیلم شجاع دل مل گیبسون رو حتماً دیدید
در اون بخش که ارتش ویلیام والاس در جنگ شکست می خوره و شاه انگلستان که کار رو تموم شدم میبینه میدان رو به فرمانده اش میسپاره و خودش میره و والاس هم دنبالش می افته ، یکی از شوالیه های محافظ متوجه میشه و به سمت والاس میره و وقتی والاس کلاه خود اونو بر میداره میبینه که اون شوالیه رابرت بروس ( کسی که قرار پادشاه اسکاتلند بشه ) هستش ،،،‌نگاهش تو اون صحنه رو یادتون میاد ؟؟؟
من الان اون جوریم !!!

Unknown گفت...

@پریسآ
کاراشون کارشناسیه دیگه!!

@دیلماج
برای سهمیه دکترا وجود 6 تا بچه لازمه!!:دی

@حیاط خلوت
زیاد غصه نخور.این باید تصویب شه.اگه دولت اصراری به تصویبش نکنه فک نکنم تصویب شه!!

@شهرزاد
تو هم از این پیشنهادات کارشناسانه بلدیا!!:دی

@قاصدک
دانشگاه هم قبول نمیشی!!!!:دی

@یگانه
آخه چه ازدواج آسانی!؟!؟کجاش آسوون شده!؟!؟تازه هر چی که اینا بگن مردم بر عکسشو انجام میدن!!
قضیه سربازی هم که خیلی وقته حرفش هست.این یکی خدا کنه که تصویب شه و ما هم از سربازی معاف شیم:دی

@رز سیاه
دیدم اون فیلمو.اینو که گفتی یه بار دیگه رفتم دنبال اون صحنه گشتم و دوباره اون نگاهو دیدم.

امین گفت...

یعنی کسی حاضر میشه فقط برای سهمیه مزدوج بشه؟