به یاد آورید ...

یک سال پیش در چنین روزی یکی از خوش‎نامان دنیای نت و محیط‏های مجازی که نامش برای همیشه در اذهان بسیاری باقی خواهد ماند،برای همیشه چشم از دنیای نت فروبست.
این سرویس مدت‏ها در این فضای مجازی افراد را از سراسر این کره خاکی به هم مرتبط میساخت و از آنان دوستانی میساخت.دوستی‏هایی که گاه بسیار نزدیک‏تر از دوستی‏های ملموس و قابل لمس برای افراد میگشت.
حتما تا به حال زیاد نام این سرویس را شنیده‏اید و چه بسا که خودتان یکی از افراد استفاده کننده از آن بودید،سرویسی به نام°Yahoo 360.
قسمتی که این چنین 360 را محبوب کرده بود قسمتی نبود جز ستونی در سمت تمام پروفایل‏های 360 با نام Friends.افراد حاضر در این لیست بودند که محیط 360 را تبدیل به محیطی دوست داشتنی نموده بودند.
حال پس از گذشت یک سال از بسته شدن 360 بسیاری از آن دوستی‏ها پابرجا مانده و گاه تبدیل به دوستی‎‏هایی خارج از محیط مجازی گشته و بسیاری از آن دوستی‏ها هم بودند که با بسته شدن 360 از بین رفتند و از بین میروند.
یاد و خاطره این محیط دوست داشتنی به خیر که سبب کشف بسیاری از خوبی‏ها گشت و حال به یاد آورید تمام آن دوستی‏ها و خوبی‏ها را ... .

۹ نظر:

دیلماج بانو گفت...

سلام
این یک آگهی برای اعلام تغییر آدرس وبلاگ بوده و ارزش دیگری ندارد
با تشکر
دیلماج

Unknown گفت...

یک قدر دانی هم باید از فیس بوک بشه که نزاش بچه های 360 آواره شن!

الهام گفت...

***

واقعا که خدا رحمتش کنه و در عالی ترین درجات بهشت با مقربان و بزرگان محشورش کنه !

از شوخی گذشته 360 بنیانگذار دوستی های زیادی بود دوستی هایی که اگرچه شکل دوستی داشت ولی در باطنش خیلی وقت ها رابطه معلم و استادی پیدا می کرد و باعث می شد از همدیگه یاد بگیریم .


***
Elham
***

امین گفت...

ممنون از یادآوری خوبت
واقعن دیگه تکرار نشد
و نمیشه


به ماریو: فیس بوک و دوستی هاش حتا به 360 نزدیک هم نشدن! جز نظر خودم، از همه ی دوستام هم اینو شنیدم

م. گفت...

واقعا ً یک محیط استثنایی بود. هرچی فکر میکنم نمیفهمم برای چی انقدر متفاوت شد. در صورتی که اشکال هم زیاد داشت، بهرحال یادگارهای خوبی برامون گذاشت. برای من لااقل ده پونزده تا دوست خوب گذاشت که هر روز باهاشون در ارتباطم.
شاید قلو نبشاه اگه بگم مسیر زندگی خیلی ها رو تغییر داد.
+ کاش یه پرینت اسکرین از پیجم داشتم !

Unknown گفت...

فقط دوست داشتم اون دوست عزیزی که تیک گزینه "مزخرف" رو زده علتشو بیان میکرد.
چی مزخرفه!؟طرز نوشتن من مزخرفه،در مورد موضوعی که نوشتم و چیزی که به 360 نسبت دادم مزخرفه یا نه،اصلا خود 360 چیز مزخرفی بود!!
خلاصه که من خوشحال میشم با مخالفت!!و توقعی هم ندارم که همه نوشته هام عالی باشن.مطمئنا مزخرفم توشون پیدا میشه،خیلی زیاد.فقط اگه لطف کنید و دلیل دوست نداشتن مطلب رو هم بگید که منم بتونم نقاط ضعف خودمو بر طرف کنم،ممنون میشم.

@دیلماج
اصلاحات انجام شد بانو.

@ماریه
قدر دانی،از فیس بوک:دی
ولی امینم راست میگه.فیس بوک با همه خوبی هایی که داره نتونست جای 360 رو کاملا بگیره.

@الهام
استادای خوبی داشتی تو 360 پس.چندتاشونم به ما معرفی میکردی.
مطمئنم استاد خیلی ها هم شدی اونجا.

@امین
ایشالا دیگه تو جمع های حضوری تکرارش میکنیم.

@میلاد
گاهی اوقات چیزای درپیت هم میتونن باعث دل خوشی بشن دیگه.
+پرینت اسکرین که نه،ولی عکس از روی مانیتور از پیجم دارم

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

هیچ جا 360 نمیشه

حیاط خلوت گفت...

چقدر خوبه که یادت بود
البته من درست تاریخو یادم نبود اما با دنیا که تلفنی حرف زدم گفت که تو یادآوری کردی
برای من اون روز یه عطف بزرگ بود تو خیلی از چیزا
به بهانه همون روز برای اولین بار خودم با کلمات خودم مطلب نوشتم.
به خاطر از دست دادن اون وبلاگ زدم
و روزایی بود که اوضاع همه چیز به هم رخته بود تو کشور . ازین ور هم غم رفتن فیس بوک
یادمه اون لحظه خیلیا آن شده بودن و تا لحه آخر کامنت بازی می کردن از جمله من و دنیا و دیدم که تیک ساعت رد شد و بسته نشد.. فهمیدیم تا لاگ اوت نشیم بسته نمی شه. درست مثل تصمیم برای بخشیدن اعضای بدن یه مرگ مغزی بود . این که با دستای خودت جایی رو که برات خونه و خاطره بود ببندی
از همه ش بیشتر، دوستی هایی که بهم داد. دوستیایی که فکرشم نمی کردم روز اولی که اونجا رو باز کردم، که اینطوری حال و هوای زندگیمو عوض کنن، که اینطوری عمیق بشن، که اینطوری بمونن، که بعضیاش رو در رو و انقدر بهتر از پشت مانیتورش باشه به خلاف تصورم
اما هر چیزی دوره ای داره شاید باید 360 تمام می شد تا ما بریم تو یه مرحله جدید و غربال شیم و توی هوای تازه ای خونه بسازیم

الان خیلی خوشحالم که از طریق همین اسپات و وبلاگ بازی هم هنوز همون شبکه رو منسجم تر و قوی تر دور و برم دارم و به مراتب عمیق تر چون کسایی که هنوز موندن و نوشته های همو می خونن حضورشون دیگه به اتفاق و به بهانه کامنت نیست بلکه به خاطر خودت و درونیاتی که تقسیمشون می کنی این همه راهو پاشه میاد تا وبت

دوران خوبی بود و امیدوارم که بچه ها همینطوری بمونن کنار هم

Unknown گفت...

@حیاط خلوت
پس خوب شد بستنش که جرقه ای بشه برای شروع به نوشتنت.
اون لحظات آخر خیلی ها آن بودم.فک کنم اگه میشد حساب کرد که چند نفر آن هستن رکوردی ثبت میشد در عالم آن بودن تعداد نفرات!!
روز اول هیچ کس فکرشو نمیکرد که چنین چیزهایی از یه محیط مجازی به دست بیاره.این همه چیزای خوب و به یا د موندنی.
و من یه جورایی برای خودم متاسفم که اونجا نشناختمت ولی بازم خوبه که از توی این بلاگ اسپات و به قول خودت از روی درونیاتت شناختمت.هر چند دیر ولی بالاخره شناختم دیگه.