دیگه دارید تند روی میکنید...‏

داستان از اینجا شروع میشه که من ترم پیش درسی رو افتادم. این اولین بار تو عمرم بود که درسی رو می‏افتادم. یه جورایی نه تنها ناراحت نشدم بلکه خوشحال هم شدم که بالاخره این لکه ننگ از دامنم پاک شد! دیگه کم کم خودمم روم نمیشد در جوابِ سوالِ کسانی که میپرسیدن چند تا افتادی تا الان، تو چشماشون نگاه کنم و بگم هیچی! ناچار سرمو مینداختم پایین و خیلی آروم جوری که خودمم صدای خودمو نشنوم میگفتم هیچی!
خلاصه عاملی سبب خیر شد و موجب پاس نشدن درسی شد که خیلی خیلی آسون‏تر از ریاضی و فیزیک و استاتیک و مقاومت و آمار و کنترل کیفیت و ... شد. و خودم هم در آخر اون ترم نفهمیدم که چرا تو کل ترم هیچ انگیزه‏ای برای خوندن و حل تمرینات اون درس پیدا نکردم. حتی انگیزه‏ای مثل نمره و پاس کردن درس هم کمکم نکرد.این شد که افتادم. به همین راحتی.
داستان این جور ادامه پیدا میکنه که این ترم هم دوباره همون درس رو با همون استاد برداشتم. حالا هرچه قدر که از ترم میگذره بیشتر و بیشتر دارم پی میبرم که اون عاملی که ترم پیش باعث از بین رفتن همه انگیزه‏هام شده بود چی بود. عاملی به اسم "استاد" !
اگر از درس دادن کلا بگذریم، این استاد گاهی حرفایی میزنه که زدنشون فقط از اساتید معارف برمیاد! و البته که هضمشون کار هر کسی نیست. حدوداً 30 سال سن داره و دانشجوی سال 4 مقطع دکتراس و شنیدن چنین حرفایی از چنین کسی که به ظاهر باید عقل درست و حسابی داشته باشه خیلی غیر قابل هضم‏تر از مورد قبلیه. کلاً نمیتونم درکش کنم.
*همه این‏ها رو گفتم که بگم اگه دیدید این ترم هم برای بار دوم درسی رو افتادم بدونید که اوضاع از چه قرار بوده. اصلاً هم فکر نکنید من بچه درس نخونی هستم، اصلاً!
*تیتر یکی از جملات قصار استاد بود.

۱۱ نظر:

Elham گفت...

من بهت قول می دم که اگر دوباره افتادی فکر نکنم بچه خنگی هستی !!!! :D

ناشناس گفت...

یه حرف بی ربط چه قالب خوبی منم می خواااااااااااااااااااام

ناشناس گفت...

ای بابا
مگه مجبور بودی
اتفاقا حالا که فهمیدی باید بیشتر تلاش کنی
وقتی افتادی باید ترم دیگه بیست بگیری
راستی من تا به حال واحدی رو نیفتادم خدا رو شکر
یعنی اگه می افتادم اولین نفری بودم که تو بچه ها و گروه دوستان تنبلی کرده و واحدشو پاس نکرده
لووووول

سبک جدید گفت...

اگه کسی از من بپرسه چندتا افتادی با ناراحتی سرم رو می اندازم پائین و میگم خیلی!!! اونقدری که آمارش از دستم خارجه!!!
خدا این استادای بی سواد و زبون نفهم دانشگاه آزاد رو زمین گیر کنه!!!
بگید آآآآآآآآآآآآمممممممممممِیییییییینننننننننن

مريم گفت...

كلن استاد عنصر مهميه
چه تو درس خوندن
چه عكسش!

دیلماج بانو گفت...

از این استادایی که حس نصیحتشون گل می کنه و می خوان به راه راست هدایتت کنن درحالیکه اصلا به رشته شون مرتبط نیست متنفرم!
این استاده احتمالا تازه کاره هنوز جاش تو دانشگاه محکم نشده اینجوری میکنه که آقایون خوششون بیاد و موندگار شه!

یه استاد داشتیم ماه بود. هر چی بگم کم گفتم. جوون بود، سرش به کار خودش بود هیچ وقت ادای استادا رو در نمیاوردو کلاس نمی ذاشت. اگه چیزی رو بلد نبود کسی رو نمی پیچوند و تا جایی که می تونست می رفت جواب رو پیدا می کرد. فکر پول نبود و اگه سوال یه کلاس دیگه رو ازش می پرسیدی نمی گفت برو از استاد خودش بپرس. فقط یه ایراد داشت اونم اینکه به ساز اینا نمی رقصید. یه مدت گیر دادن بهش که استاد مجرد نباید باشه و به این بهانه می خواستن اخراجش کنن بعد که ازدواج کرد گفتن باید دکترا بگیره و اگه دکترا شو هر چه زودتر نگیره اخراجش می کنن. الکی همین جوری سنگ انداختن جلو پاش. خیلی مملکت بیخودی داریم. همه چیمون مذهبی شده. بی خود نیست همه مذهب زده شدن!

اُغلن کبیر گفت...

نه، من هم قول می‌دم هیچ ایرادی بهت نگیرم، البته این‌جور استادها رو باید افتادوند نه این‌که خودت بیفتی.

ghazaleh گفت...

هاهاهاهاهاهاهاه
=))))))))
بی افت آقاااا خوب کاری می کنیییییی
خوووووب

Mostafa Motazedian گفت...

چرا داستان فرودگاهو نگفتی که سبب این کلمه قصار شد
نه مثکه شما دیگه خیلی دارین تندروی میکنین
من فقط منتظرم مثل جلسه اول یه قبلو بعد بگه منم یه حالی بهش بدم

cinematopian گفت...

من که آخر نفهمیدم؛بحث اصلی استاده،افتادنه،تندرویه،کندرویه، فرودگاهه،حمل و نقله، سیاسته، امامه،،....!!!!
بالاخره چی شد؟؟

Unknown گفت...

@الهام
خیلی ممنون که اینقد امیدواری بهم!!:دی

@فرناز
ای بابا نیفتادی!؟!؟نمیشه که باید بیفتی!!!!:دی
حالا بیست که نمیشم با این میان ترمی که من دادم ولی از این به بعد سعیمو میکنم که قبول شم!!
قالب هم قابل شما رو نداره. ور دار ببر واسه خودت!! فقط یه مشکلی هست که من هیچ نشونی ازتون ندارم که براتون بفرستمش.

@سبک جدید
آآآآآمییییییییییین
افتادنم که چیز عادئیه. ناراحتی نداره که. البته با اون وضع شهریه ای که شما گفتید سوختن داره به جای ناراحتی!!:دی

@مریم
بعله بعله

@دیلماج
اینکه نصیحت نمیکنه ولی گاهی یه حرفایی میزنه که آدم از کوره در میره دیگه.
اینم وضع مملکت ماست دیگه. مذهب شده همه چی.

@اُغلن
ایشالا میافتادونیمش. اونم به موقعش.

@غزاله
خییییلی ممنون!! سعی میکنیم بیفتیم!!:دی

@مصطفی
دیگه اونوخ خیلی خریتش مشهود میشد و ما هم شرمنده میشدیم از رفتن به این دانشگاهی که چنین اساتیدی داره!!

@میلاد
آقا شما بچسب به پروژه بقیه ش با من!!!!:دی