زندگی با چشمان بسته


فیلمی که بعد از 3 سال اکران شد و در شهرستان‌ها هم اجازه پخش ندارد! این یعنی فیلم به اجبار مخاطب خاص خود را پیدا کرده. یعنی هنوز اشخاصی هستند که با دیدن این روایت خونشان به جوش آید از زیر سوال بردن ذهنیت اکثریت یا همان عُرفِ جامعه. مخاطب فیلم عوام هسنتد و نه خواص که خود این موضوعات را درک کرده‌اند. مشکلات جوانان و فراری بودن آن‌ها از خانه و خانواده که تبدیل به کانونی کاملا سرد و بی‌روح تبدیل گشته، امری خاص نیست که فقط مخاطبی خاص داشته باشد. چه پسر و چه دختر دیگر کششی به زندگی در بین خانواده خود ندارند. فقط در این بین پسر می‌تواند به حکم کار کردن استقلالی به‌دست آورد و برای خود زندگیِ تازه‌ای شروع کند، ولی دختر اگر بخواهد از خانواده مستقل شود با مشکلات زیادی روبرو می‌گردد و جامعه او را به بدنامی می‌شناسد.
با اینکه چیزی حدود 8 دقیقه از فیلم از زیر دست ممیز جان سالم به در نبرده است، باز هم فیلمنامه و جزئیات ریز و درشت و موسیقی متن و دیالوگ‌ها آنقدر خوب بودند که خود را به بیننده بقبولانند.
لذتِ تلخِ دیدن این فیلم را از دست ندهید.
--------------------------------

۴ نظر:

Mostafa Motazedian گفت...

فیلم فوق العاده اس البته موسیقی متن فیلم خیلی خلی فوق العاده اس

ناشناس گفت...

ندیدمش . اگه دیدم میام یه نظر توپ می‌دم ولی.

Unknown گفت...

@مهندس
دیدی حتما بیا نظر توپتو بگو که من به شدت دچار تناقضات شدم!! یکی دو نفر در حد افتضاح ارزیابیش کرده بودن!!

حیاط خلوت گفت...

من ندیدم این فیلم جدیدا رو . چون از علیدوستی و بهداد هم زیاد خوشم نمیاد زیاد مشتاق به دیدن فیلم نبودم اما اگر انقدر جالبه سعی می‌کنم تا اکرانه برم ببینم