نوبت شما

برنامه دیروز نوبت شما بی بی سی فارسی اختصاص به موضوع طرح اصلاح مدیریت جهانی و مخصوصاً حق وتو 5 کشور جهان داشت. موضوعی که احمدی‌نژاد آن‌را بیان کرده بود. اکثریت با این اصل موافق بودند که این موضوع خود نوعی دیکتاتوریست ولی چون این موضوع از طرف احمدی‌نژاد بیان شده است، غیر قابل قبول می‌باشد.
عده‌ای به کل با اصل وجودی احمدی‌نژاد مشکل داشتند و هر حرفی از جانبش را عوام فریبی و غیر قابل پذیرش می‌دانستند. بگذریم از این افراد که بیشتر از روی تعصب و نفرت چنین حرف‌هایی زدند.
عده دیگری هم استدلالشان این بود که چون احمدی‌نژاد در کشور خود با مشکلات زیادی روبروست نمی‌تواند چنین اظهار نظری کند.
در جایی مجری برنامه گفت:
"این دلیل نمی‌شود. خود آمریکا و کشورهای اروپایی هم اینک با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و این جزو مشکلات داخلی آن‌هاست. پس آن‌ها هم نباید در مورد سیاست‌های جهانی حرفی بزنند و تصمیمی در مورد آن بگیرند."
و چه خوب گفت.
اصل موضوع کاملاً قابل درک است و قابل پذیرش که تصمیم‌گیری 5 کشور برای کل کشورهای جهان خود نوعی دیکتاتوریست. بد نیست ما هم برای صحبت‎‌های درستِ افرادی که هرچند اغلب نادرست سخن می‌گویند، اندکی تعصب را کنار گذاشته و بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای به مخالفت برنخیزیم.

*صفحه مربوط به این موضوع در سایت بی بی سی و نظرات کاربران

۵ نظر:

Mostafa Motazedian گفت...

اول از خود نام بی بی سی بگم:
این شبکه های وابسته به غربو شما نگا میکنی بگم بیان ببرنت اونجا که شیشه نوشابه هست بگم بگم

دوم : خداییش این محمود بعضی جاها خوب حرف میزنه ولی کو تا عمل مرتیکه ها نتونستن ببینن ترکیه رفته قانون اساسی خودشو پیشنهاد داده میخان کل آسیا و جهان از خودشون دستور بگیرن بعد حق وتو رو سوژه میکنن
آقا سینا بعضیا فقط بلدن خوب حرف بزنن و نه حرفِ خوب و نه عمل خوب ازشون میبینی

Unknown گفت...

@مصطفا
شیشه نوشابه رو که همگی با هم میریم فیضشو میبریم!!
من یه ساعت داشتم اینو میگفتم که این حرف رو جدای این شخص در نظر بگیرید دیگه. آیا با این هم مخالفی که حق وتو چیز مزخرفیه؟
مطمئنم اگه همین حرفو خاتمی و میر حسین زده بودن تا حالا انواع و اقسام سایت ها ازشون حمایت کرده بودند!

Mostafa Motazedian گفت...

اینو که منم گفتم قبول دارم

مهربانی (سبک جدید) گفت...

یه موقعی دیر به دیر آپ میکنی آنچنان که اصلا نگران نیستم حتی اگه یه هفته هم به وبلاگت سر نزنم، چیزی رو از دست بدم! یه موقعی هم اونقدر زود به زود آپ میکنی که بعد از سه روز میام می بینم دوتا آپ کردی و هردوتاشو یه جا می خونم :دی
بگذریم!!!
آقا این محمود هم بعضی جاها از دستش در میره خوب حرف میزنه ولی در کل با اکثریت 99 درصد حرفاش مخالفم!
یادمه پنجم دبستان که بودم یه روز خواهر و برادر بزرگترم نشستن با هم حرف زدن، راجع به حق وتو! از اون موقع از "وتو" یه تصوری تو ذهنم بود که هر کشوری بخاطر یه موقیعت خاصش حق وتو داره مثلا روسیه برای وسعتش و ....
همون موقع هامن سوم دبستان بودم! یه بار که تاریخ داشتیم ، درس شاه سلطان حسین و این حرفا بود که چقدر مملکتو به باد داد! منم اومدم قپی بیام! گفتم : خانم ، اگه شاه سلطان حسین اینهمه اراضی رو از دست نمی داد الان ایران حق وتو داشت؟
معلمه کف کرد! منم که بچه زرنگ کلاسش بودم و سوگلی ش! بهم گفت آفرین!!! برای مهربانی یه دست بزنید (اسمایل لپ قرمزی و خجالت بیش از حد)
بعد رو به من کرد و گفت میتونی راجع به حق وتو بیشتر توضیح بدی؟ منم یه تصور خیلی کلی و شاید ناکافی درموردش داشتم شروع کردم به یه ذره یه ذره توضیح دادن! وقتی دی آچمز شدم معلمه خودش شروع کرد به حرف زدن!!!
بعد از اون همکلاسیام پدری در آوردن از من ها! دیگه هیچ حرفی از مسائل حقوقی و حتی سیاست نزدم بعد از اون!
تا همین فتنه 88:دی

ولی حالا منم موافقم با اینکه دیکتاتوری محضه! یعنی چی اونوقت؟


زیاد حرفیدم!!!:
حالا میریم سراغ پست بعدیت!!!:دی

حیاط خلوت گفت...

ما دکمه منصفانه بود رو اون زیر پست، فشردیم