وعده وعید

همه مون دوستای مختلفی داریم از هر طبقه ای و با هر سلیقه ای که بنابر دلایلی با هرکدومشون رابطه داریم.

منم با افراد مختلفی دوست هستم و یه چند تایی از این افراد عضو بسیج هستن.

مطمئنا شما هم چنین آشنایانی دارید.

اگر پای حرف چنین افرادی بشینید و خارج از مسائل سیاسی و امنیتی(!!) به صورت دوستانه باهاشون صحبت کنید به نکات جالبی میرسید.

دیالوگی با یه دوست بسیجی:

از روی بیکاری رفتیم یه گوشه ای نشستیم و از این ور و اون ور با هم حرف زدیم.

این وسطا یه متلکایی بهش مینداختم بابت بسیجی بودنش و آخرشم ازش پرسیدم:

_اصلاً تو واسه چی بسیجی شدی!؟

یه لبخندی زد و گفت:

_دو سال دیگه که رفتی سربازی و من نرفتم میفهمی چرا بسیجی شدم.

یه ذره در مورد اینکه یه بسیجی چطور میتونه از سربازی معاف شه حرف زد.

بهش گفتم:

_حالا تو این سالا که بسیجی بودی چی کار کردی!؟

_با لبخند گفت:هیچی!!

_هیچی!؟

_آره بابا کاری ندارن که.تو برو عضو یه جا شو مثلا مسجد محل.بعدش باید در هفته چند روزی بری اونجا ولی بعدشم که یه ذره آشنا شدی اونم نرفتی،نرفتی.

_حال و حولتو میکنی و آخرشم معاف میشی دیگه!؟

_(به شوخی) حال و حول چیه!؟کلی زحمت میکشیم و عرق میریزیم

_آره دیگه.هر مراسمی که میشه مسابقات بخور بخور راه میندازین و از سر زیاد خوردن کلی عرق میریزید دیگه

_خنده

.

.

.

____________________________

این یکی از دلایل بسیجی شدن بود.دلایلی دیگه ای هم داره که خودتون بهتر میدونید.

بد چیزایی هم نیستن.مگه بده که آدم همین جوری از یه سری مزایا بهره مند شه!؟!؟

حالا این بسیجی کجا و اون بسیجی که جونشو موقع جنگ گذاشت و 8 سال بدون هیچ چشم داشتی جنگید کجا.

اعتقاد دارم:کسی که از دست کس دیگه ای نون بخوره،سر آخر شبیه اون کسی میشه که نونشو خورده حتی اگه اخلاقیات و رفتار و کردارش در ابتدا با اون شخص فرق داشته باشه.

۱۳ نظر:

دیلماج بانو گفت...

الان یه سوال بی ربط برام ایجاد شد. این فوتو بلاگه عکسای خودته؟
خودت گرفتیشون؟

حالا چون یه کم زیادی بی ربط بود اضافه کنم که منم دوستای بسیجی دارم اما چون دخترن به عشق معافی نیومدن. کلی اعتقادات و تفکرات پشت ورودشون به بسیج بوده که اگه فقط با یه جمله وارد اونا بشم دیگه ذره ای از دوستیمون باقی نمی مونه. من با عقاید اونا کاری ندارم و اونا هم با عقاید من
فقط یه بار راجع به یه موضوعی باهاشون بحثم شد دیدم کلا تو یه عوالم دیگه سیر می کنن

حیاط خلوت گفت...

منم به شدت با باربط نوشت ديلماج موافقم. اصولاً تا زماني كه جدا ازين بحثا باهاشون باشم دوستاي خوبي هستشم اما خدا نكنه افكار انگولك شن

قاصدک گفت...

دقيقا همينه
يه جور ديگه زندگي مي كنند اين جماعت
توي يه حال و هواي ديگه هستند

در مورد عقيده ات
اول اينكه كاملا محترم
دوم اين شعر از حافظ و گوش كن لطفا :

بر در شاهم گدايي نكته اي در كار كرد*
گفت بر هر خوان كه بنشستم ، خدا رزاق بود

یک قلم گفت...

تقریباً هممون به این کلمه بسیجی آلرژی پیدا کردیم
به نظرم همه چی نسبیه

هر کسی تو اعتقادات خودشه
و این خوبه که بهش احترام گذاشت

.
.
.
.
.

Elham گفت...

***


آدمای اینجوری هم توشون پیدا می شه !!!









***
Elham
***

ذهن ِآشفته گفت...

می‌دونی، می‌گن هرچقدر عقاید یکی احمقانه‌تر باشه کم‌تر باید باهاش مخالفت کرد!

علیرضا گفت...

سلام

مثل همیشه ای

Unknown گفت...

دیلماج:
بی ربط:بلی.فتوبلاگ عکسای خودمه
اسم اون شخص رو که به عقایدش کار نداری و اونا هم به عقاید تو کار ندارن نمیشه گذاشت دوست!!میشه گذاشت افرادی که باهاشون ارتباط دارم

قاصدک:
شعر قشنگی بود.اما ما الان فقط اون شاه رو میبینیم و نه بالاتر از اونو.

یک قلم:
آره نسبیه.منم گفتم دوستای بسیجی خوبی هم دارم.

مریم بانو گفت...

اولاً که حرف علی (ذهن آشفته) رو واقعاً قبول دارم.
بعدنش هم اینکه منم دوستی داشتم که خیلی براش مهم بود معاف بشه از سربازی. به این امید رفت عضو بسیج شد. بعد از یکی دو ماه دیگه نرفت قاطی شون... گفت ترجیح میدم برم سربازی ولی مث اونا نباشم...

2nya گفت...

آهای مستر سینا!چطوری؟
.
منم میخواستم عضو بسیج بشم یه زمانی،به خاطر سهمیه کنکور ارشد!ولی خب قبولم نکردن،گفتن اگه تو بیای عضو بسیج بشی کل دفتر بسیج باید از اساس بسته بشه!نامردی کردن در حقم:دی

Unknown گفت...

کاملا با عقیده ای که داری موافقم ، چون خیلی از دوستای خودم رو دیدم که وقتی ازشون می پرسم چرا داری می ری با اینکه می دونی داری روی خون می ایستی و فعالیت می کنی ؟ می گه چرا این پول هایی که از جیب ما می ره رو اینا بخورن ؟ بذار ما هم بریم « با پول خودمون » حال و حول کنیم دیگه ...
اما دقیقا حرفی که زدی درسته ، یعنی خوردن نان همانا ... برادر کشی و چماق کشی هم همانا :دی
البته ناگفته نماند من خودم دوران طفولیت :دی در بسیج فعالیت هایی می کردم :دی که بماند ولی خوب الان عوضش چون از نزدیک دیدم اونجا رو بهتر از هر کسی می دونم اون تو چه خبره و لا اقل وقتی بهشون فحش و بد و بیراه می گم ، می دونم رو چه حسابی دارم میگم
.
;)

بهار ایرونی گفت...

روزای بعد از انتخابات تو خیابونا داد میزدیم که بسیجی واقعی همت بود و باکری
راستش اون موقع زیاد به معنی این شعارمون فکر نمیکردم فقط چون همون موقع داشتیم از دم یه پایگاه مقاومت رد میشدیم با یه بغض کور اونو فریاد میزدم
آدمیزاده دیگه جوگیر میشه
تازه چند روز بعدش کنجکاو شدم ببینم اینا کی بودن

امین گفت...

همه جوره دارن
از اونی که به خاطر سربازی میره عضو میشه
تا به خاطر کنکور
یا حتا اینکه کارت تو جیبش باشه تا وقتی بهش گیر دادن کارت رو نشون بده!
اما هنوزم کم نیستن آدم حسابی هاشون
هرچند باید خیلی بیشتر از اینا باشن
کلی از اینا صرفن بسیجی نما هستن. اسم بسیج رو هم به گند میکشن