فقط چون سبزم...

جدیداً به این موضوع توجه کردید که افرادی پای پست‏هایی که حتی موضوع‏شون هیچ ربطی به سیاست هم نداره،برای قانع کردن دیگران و یا توجیه عقیده خودشون از جملاتی مثل: "ما پارسال همه سبز بودیم" و یا جملاتی با این مفهوم،استفاده میکنن!؟
شخصاً حس خوبی بهم دست نمیده وقتی با چنین جملاتی روبرو میشم.بیشتر حس سوء استفاده از واژه و معنا و اعتقاد به سبز بودن بهم دست میده.حس میکنم نباید از اعتقادی که در قلب همه جا داره برای تایید و توجیهِ سایر اعتقادات شخصی خودمون(که حتی ممکنه بشه با چندین و چند رابطه به اون اعتقادِ همگانی وصلش کرد)،استفاده کنیم.
اگر اعتقاد شخصی ما،اعتقادِ درستی باشه،بدون نیاز به هیچ رابطی،مطمئناً مورد توجه و تایید قرار میگیره،ولی اگر نباشه چی!؟فقط اعتقاد به سبز بودنو کوچک میکنیم و به گند میکشیم!
فقط چون سبزم دلیلی بر درست بودن تمام عقایدم نیست.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

ماها پارسال همه یه عقیده داشتیم همه سبز بودیم . بعد این چه حرفیه که تو می زنی؟هان؟

حیاط خلوت گفت...

شخصاً به این چیزی که می گی بر نخوردم .. یعنی پستای سیاسی رو اغلب نمی خونم و اگه بخونم نظر نمی دم و اگه بدم فقط نظر خودمو می گم و کم پیش میاد مباحثه دیگرانو بخونم
اما تو زمینه مذهبی زیاد دیدم آدمایی رو که خودشونو به تفکر غالب می چسبونن یا اصلاً اون افکرو هم دارن اما برای تحمیل یا قبولوندن نظراتشون به بقیه ولو لینکه درست نباشه چنگ می زنن به چیزایی که برای اون جمع یه جورایی محترمه تا حرفشونو موجه جلوه بدن یا صرفا به اسم اینکه با اونا هم عقیده و هم باورن، کسی باهاشون جدل نکنه
به نظرم حربه ی قشنگی نیست. حتی توی به نظرم توی همون اعتقادات سبز هم ، کسایی که می تونن نقد صحیح وارد کنن به حتی چیزایی که همه باور دارند به مراتب دید بازتری دارن. این یعنی آزاد اندیشی

جمله آخر پستت هم خیلی خوب بود

ناشناس گفت...

حالا تو اینو می گی!
اما من رو این جمله که من پارسال سبز بودم ،خیلی حساسم.
انگار بلانسبت ادم ... گیر اوردن که بگن یعنی بودن و الان هم بی نهایت پشیمان هستن!
حالا جدای از تمام این حرفها ،تا ما مردم درست نشیم ،هیچی درست نمی شه.بعضی وقتها با دیدن و شنیدن بعضی چیزها فکر می کنم که ما لیاقتمون بیشتر از این نیست.

شهرزاد

یک‌بارگی گفت...

اونی که هم‌چین حرفی می‌زنه، همون موقع که به قول خودش سبز بوده هم سبز نبوده در واقع!
به قول نویسنده‌ی راز سر به مهر، سبز بودن به رنگ نیست

دیلماج بانو گفت...

به نظر من کسایی که هی سبز بودنشون رو یادآوری می کنن خودشون هم به خودشون شک دارن و قلبا می دونن که سبز نیستن و می خوای با تکرار کردن این جمله به خودشون و بقیه بقبولونن که سبز هستن
همون جریان تظاهر هست که این چند وقته خیلی دور و بر زیاد دیده میشه

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

هر سبزی پپسی کولا نمیشه

Unknown گفت...

@مهندس
والا!همینو بگو!

@حیاط خلوت
صرفاً پست‏های سیاسی رو نگفتم.من حتی دیدم پای پستی که موضوعش حجاب بود ازین مقوله استفاده شده!

@شهرزاد
نمیدونم ولی بیشتر به یه نوع پُز دادن شبیه شده این سبز بودن!

حسین گفت...

من که اگه کسی بگه سبزم خوشحال میشم هر جا و هر مکان(به صورت بی ربط)

گفتن سبز هستم یک حرف حق هست ... هر جا هم که حرف حق زده بشه قابل قبوله حتی اگه سبز ما با سبز دیگران تفاوتهایی داشته باشه و نباید این حق رو از دیگران گرفت و یادمون نره خیلی جاها سبز بودن جرات میخواد

اما سوء استفاده از سبز بودن یه بحث دیگست