رمضوون

یه رمضون دیگه و یه ماه روزه خواری دیگه!

ماه مهمونی خدا.ماهی که انواع اقسام خوراکی جات از گوشت و مرغ گرفته تا انواع حبوبات و خرما و هر ماده خوراکی مصرفی تو این ماه که فکرشو بکنید گرون میشه!

اینم یکی از برکات این ماهه برای کاسبا دیگه!

بیچاره اون آدمای فقیر و نداری که روزِ روزش،روزشونو با 1 وعده غذای بخور ونمیر شب میکنن و حالا با اومدن ماه برکات و مهمونی خدا که با گرونی ناخواسته مواد غذایی همراه میشه اون 1 وعده غذاییشون تبدیل به نیم وعده میشه!

من که نفهمیدم چرا اسم این ماهو گذاشتن ماه مهنونی خدا.تو این ماه که همش باید گشنگی و تشنگی رو تحمل کرد.بیشتر آدما و روزه دارها هم تو این ماه از شدت همین گرسنگی و تشنگی حال و حوصله هیچ کاری رو ندارن اون شادی و نشاط سلبق رو از دست میدن.آدم وقتی میره مهمونی شاد و شنگوله و میخوره و میاشامه.ولی این که برعکسه!


میریم که داشته باشیم سریال های چرت این ماه رو که به صورت اجباری تا دو،سه ساعت بعد افطار باید تحمل شن!!

اگه تو ماه رمضون سخنرانی مذهبی نذارن نمیشه اونوخ!؟آدم دپرس میشه وقتی هر کانالی میزنه میبینی از این سخنرانیا پخش میکنه.

خدا صبر و طاقت بده به همه روزه دارا تو این تابستونی که بتونن تمام روزه هاشونو تمام و کمال بگیرن.


من آدم آنچنان مسلمونی نبودم و نیستم.ولی به یه سری ارزش ها کاملا
احترام میذاشتم و میذارم.به خاطر یه سری مسائل اعتمادمو به یه سری از ارزش ها از
دست دادم.

مثلا میگن فطریه جمع میشه برایه فقرا.ولی وقتی میشنوی فلان آیت الله که
مرده فلان میلیارد پول از خودش به جا گذاشته که در اصل همون پول زکات و
شایدم فطریه مردم باشه دیگه به چی میتونی اعتماد داشته باشی!؟!؟


به خاطر بخشش راحت تر گناهان تو این ماه هر کاری که میخوایم تو ماه های دیگه سال انجام میدیم و میگیم تو این ماه بخشیده میشیم دیگه!!


رمضان ستیزی!؟!؟من بیشتر منظورم مخالفت با انسان های مسلمون نما بود که
اسم خودشونو میذارن مسلمون و هر طور که میتونن حق یه مسلمون دیگه رو میخورن


قسمتی از نوشته ها مستقیما بر میگرده به خودم

گرایشم به مسلمونی هم خیلی بیشتر از گرایشم به سمت نامسلمونیه

۲ نظر:

علی ( ذهن ِ آشفته ) گفت...

اون مهمونی ای که تو میگی یه چیز دیگه است، این یه چیز دیگه!
رمضان رو واسه این بهش میگن ماه مهمانی خدا که گناه آدم راحت تر بخشیده میشه. خدا سفره ی بخشایش رو پهن می کنه. به قول مولانا:
این دهان بستی ، دهانی باز شد ....... و الخ
تازه اون فقرا هم کمی روحیه می گیرن از اینکه می بینن این یه ماه خیلی ها مثل خودشون گرسنه و تشنه اند. خیلی ازمساجد هم افطاری میدن که می تونه کمی کمک باشه براشون. فطریه هم جمع میشه مخصوص همون اشخاص.

Unknown گفت...

نویسنده: 2nya
یکشنبه 1 شهریور1388 ساعت: 15:37
من ماه رمضونو دوست دارم.دلایلم هم هیچ ربطی به مسلمونی و اسلام نداره راستش.همینجوری کیف میکنم وقتی میبینم همه روزن.کیف میکنم وقتی افطاری میدن.وقتی همه دور هم جمع میشن...

منم کیف میکنم

نویسنده: علیرضا
چهارشنبه 4 شهریور1388 ساعت: 2:35
سلام

جدا نمی دونم چی بگم!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
تاسف باره ولی واقعیتش قابل کتمان نیست

خدا خودش همه جیز رو ردیف کنه
ایشالا که ردیف میکنه

نویسنده: امین
پنجشنبه 5 شهریور1388 ساعت: 7:42
مهمونی رو فقط از لحاظ شکم حساب میکنی؟!

والا تو ماه رمضوون به بیشترین جایی که میرسیم شیکمه!!چه تو مهمونیاش و چه تو خونه.پس نباید از این لحاظ تو این ماه مشکلی داشته باشم.
الانم کلا مهمونیا بیشتر به شیکم مربوط شده!!