بشتابید...بشتابید...یارانه دانشجویی کتاب

گاهی اوقات این دانشجو بودن هم به یه دردایی میخوره و در مواردی مثل نمایشگاه کتاب دانشجوها میتونن بعد از مدت‏ها از دانشجو بودن خودشون بهره‏ای ببرن.بهره‏ای از نوع تعلق یارانه به کتاب اونم مخصوص دانشجوها.
وقتی بعد از تصویب قانون برچیده شدن یارانه‏ها با چنین یارانه‏هایی رویرو میشیم از تعجب شاخ در میاریم و پیش خودمون میگیم این غیر ممکنه!!این غیر ممکنه که به چیزی مثل کتاب یارانه تعلق بگیره اونم برای قشری که شاید زیاد اهمیتی نداشته باشند؛قشر دانشجو!!
پیشنهاد میکنم اگر دانشجو هستید از این مورد نگذرید.فک نکنم دیگه از این موارد به این سادگی پیش بیاد.

۱۳ نظر:

دیلماج بانو گفت...

دست شما بسیار درد نکند. یک در دنیا صد در آخرت ثواب ببری ننه.
اون شکلات رو دیگه لازم شد برات بخرم
هر چند من پارسال این کارت رو خریدم به هیچ دردم نخورد. همین جا اعلام کنم که باخودتون خوب پول ببرین چون این کارت فقط به شما اجازه خرید کتاب خارجی میده و پول کتاب رو خودتون باید بدین!! فقط دلار رو ارزونتر حساب می کنن براتون

حیاط خلوت گفت...

پارسال يه كارت كتاب دادنا نه براي نمايشگاه كلاً بن كتاب
هنوز نرفتم بگيرم :))
نمي دونم چرا حس گداپروري دارم در اين مورد
اگه دلشون براي سواد و فرهنگ مي سوخت جلوي انتشار اين همه كتاب بنجل رو مي گرفتن و وضع قيمتا رو درست مي كردن

دانشجو ارج و قربي نداره اينجا . اينكاره مثل نمايش رو حوضي مي مونه

ناشناس گفت...

من هم ترجيح مي دم اگه پول داشتم بخرم و اگه نداشتم نخرم.اين حس گدا پروري حياط خلوت رو من هم احساس مي كنم!



شهرزاد

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

مرسی مرسی.والا به ما به بچه های خوابگاهیمون بن میدن مجانی.ولی ما که تو تهرانیم نه.آی حرص می خورم من.:)
ممنون

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

راستی پارسال همین موقعها بود رفتم دانشگاه کلاس داشتم تشکیل نشد.ما هم گفتیم واسه اینکه دماغمون نسوزه بریم نمایشگاه گل.جاتون خالی بد نبود.دوس داشتین برید امسال.بوستان گفتگو.چمران

Mostafa Motazedian گفت...

bade modatha be bloget sari zadima darzemn az babte karte takhfif damet jiz jigar

Unknown گفت...

@دیلماج
نمیدونم ولی این سایتش زده برای کتاب های عمومی هم هست ولی من که الان فرمشو پر کردم و فرستادم و میرم قسمت مشاهده کارت،میبینم زده کارت خرید یارانه ای کتاب خارجی!!
من کتاب خارجی میخوام چی کار آخه!؟
در ضمن اونم شیرینی بود نه شکلات.

@حیاط خلوت و شهرزاد
در این مورد!؟گداپروری!؟
اگه این جوری فکر میکنی فک کنم باید قضیه همین یارانه های آب و برق رو هم نوعی گداپروری بدونی!!
درسته یه چیزایی رو ممکنه ما قبول نداشته باشیم ولی نمیشه دیگه همه چیز رو با عینک بدبینی دید.
مطمئن باش کسی که سواد داره و اهل کتاب هست با بیست تومن عقایدش تغییر نمیکنه و از این رو به اون رو نمیشه.در عوض میتونستن این پول رو خرج یه سری آدم دیگه بکنن که با این بیست تومن کلی طرفدارشون میشدن.
اگه میشه منو بیشتر روشن کنید که جفتتونو به شدت قبول دارم.

@بنفشه
خواهش میشود.
نمایشگاه گل.گلاش که نپوسیده هنوز!؟اگه شد میریم ببینیم چیه.

@مصطفی
چاکر داش مصطفی هم هستیم.

سرور گفت...

گرفتن اين پول به خودي خود بد نيست قرار هم نيست عقيده كسي رو عوض كنه اما بايد ديد هدف از دادنش چيه؟ اشاعه فرهنگ كتابخواني يا اينكه دانشجو بتونه با 20 تومن خريد كنه و به جيبش فشار نياد؟
اولاً تو اين قيمت كتابا (كه نمي فهمم با اين كيفيت بد چاپ چرا انقد رفته بالا كه نشون دهنده همون اقتصاد بيماره) با 20 تومن مگه چند تا كتاب درست حسابي مي شه خريد ؟ در ثاني اگه درد اشاعه فرهنگ كتاب خونيه چرا چپ و راست كتابا دارن توقيف مي شن و جاش بنجل چاپ مي شه ؟ چرا همون آدماي كتابخون تو همون محيط دانشگاهي بايد توي انزوا قرار بگيرن يعني "فهم" به عنوان زنگ خطر حساب مي شه؟
مشكل من با عنوان يارانه كتاب نيست با عنوان يارانه كتاب براي دانشجوئه
دانشجويي كه خودت مي دوني توي اين مملكت اگه با يه خط كشي هايي فريب هخورده س و اگه خيلي كاراي ديگه كنه همراهه. اينو لازم نيست من روشنت كنم كافيه به چند ماه گذشته نگاه كني ...

شخصاً ترجيح مي دم 20 تومن رو استغاده نكنم يا از جيب خودم بذارم يا نخرم و يه راه ديگه پيدا كنم

يارانه آب و برقي هم كه اشاره كردي هيچ ربطي به اين يكي نداره چون اون جزو خدمات يه دولته به مردم و انقدر مبلقش متاسفانه قابل توجه هست كه نبودش داره مردم رو به همون گدايي مي ندازه
مطمئن باش اگه پول داشتم اين يكي رو هم قيدشو مي زدم اما نمي تونم ! (با وجود اينكه حق شهروندي من از كشورمه) ولي 20 تومن رو چرا

سرور گفت...

در ضمن ما هم قبوليت داريم حدادي ;-)

ناشناس گفت...

ببين بيست هزارتومان براي كتاب پولي نيست!الان خود من هر ترم كلي پول كتابهاي درسسيم مي شه.حالا اگه بخوام تحقيقي هم داشته باشم كه مجبورم يا به كتابخانه مراجعه كنم يا از ديگران كتاب قرض بگيرم.وگرنه كلي بايد پول كتاب بدم.اين كاري كه اينها مي كنند دردي از دانشجو جماعت دوا نمي كنه.من چون زبان خارجي مي خونم كتابهام خيلي گران تمام مي شه .بيست هزارتومان پولي نيست كه اينها بخوان به دانشجو بدن.من كه پارسال 50 هزارتومان كتاب خريدم بيست تومان ديگه هم مي ذارم روي ان و از اينها يارانه نمي گيرم .البته اين نظر من هستش ،در ضمن شما هم به ما لطف داري :)

شهرزاد

قاصدک گفت...

من دانشجو نیستم
برای من پیشنهادی نداری احیاناً ؟
:))

Unknown گفت...

@سرور و شهرزاد
کلی حرف دارم و اگه بخوام همه اش رو بنویسم طوماری میشه که خودمم نمیفهمم سر و تهش کجاست!!پس بی خیال همه اش!!
نه میتونم حرفاتونو کاملا رد کنم و نه میتونم از ته دل بپذیرمشون.

@قاصدک
پیشنهاد:بی خیال نمایشگاه کتاب شو!!:دی

fatemeh گفت...

سلام طبق گفته‌های آقای مهندس احمد علی‌ هراتی نیک‌ صنایع فولاد، بزودی کارخانه‌های ذوب آهن باید درشون را ببندند زیرا دولت نرخ برق را برای کارخانه‌ها بالا برده است، و ما بهیچ وجه با آهن آلات وارد شده نمیتوانیم رقابت کنیم. ما اگر کوره‌های بهتری داشتیم بهترین آهن دنیا را میتونستیم تولید کنیم. اما متأسفانه همینطور که آقای هراتی نیک‌ گفته ما بخاطر لج کردن دولت با دنیا و تحریم‌های مختلفه، آهن را با هزینهٔ خیلی بالا تولید می‌‌کمنیم. بهترین نفت را داریم ولی‌ نمیتونیم تصفیه کنیم. بهترین سنگ آهن را هم داریم ولی‌ باید از خارج آهن بیاوریم .